Sağlık

Daha İyi Sonuçlar İçin Günün Hangi Saatinde Egzersiz Yapmalısınız?

Sağlıklı bir yaşam için spor şart ama uzmanlar spor yaparken nelere dikkat edilmesi gerektiği konusunda uyarılarda bulunuyor. Bunlardan biri de günün hangi saatinde spor yapılacağı konusu. Kas yapmak veya kilo vermek için ne zaman ve nasıl egzersiz yapmanız gerektiğine birlikte bakalım…

Kaynak:https://twitter.com/cardibey/status…

Sporu ne zaman ve nasıl yaparsanız yapın, zamanı geçti!

Sağlık açısından spor yaparken günün hangi saat dilimini tercih etmeniz gerektiğini uzmanlar açıklıyor.

Doç. Dr. Muhammed Keskin Youtube kanalında “En iyi spor yapabileceğiniz spordur” diyor.

Egzersizlerinizde yük ile çalışıyorsanız veya gücü artırıyorsanız, bunu yaparken harcadığınız efora dikkat etmelisiniz. Bir seferde 10 kilo halter kaldırmak ya da hiç spor yapmadıysanız, alışmadan yük antrenmanları ile vücudunuzu yormak oldukça israf olabilir.

Peki spor ne zaman yapılmalı?

Spor aktivitesi ile ilgili yapılan araştırmalar incelendiğinde, bazı araştırmalar sabahları ve aç karnına spor yapılmasını yağ yakımı açısından önermektedir; Diğerleri akşam saatlerinde daha fazla fayda sağlayabileceğinizi söylüyor.

Öğleden sonra ve akşam saatlerinde yapılan gerçek egzersizler büyük fayda sağlar.

Doç. Dr.

Neden 14:00 – 18:00 saatleri arasında egzersiz yapılmalı?

Bunun en değerli nedenlerinden biri gün geçtikçe oksijen kullanım kapasitesinin artmasıdır. Bu, daha az hareketle bile daha fazla yağ yakmanızı sağlar. Oksijenin doğru kullanılması kasların gelişimini ve hareket sonrası toparlanmayı hızlandırır.

Gündüz vücut ısısı akşam saatlerinde yükselir.

Bu da antrenman öncesi ısınma süresini azaltır ve daha iyi yağ yakımı sağlar. Böylece yaralanma riski daha düşük olabilir.

Vücudunuz egzersize daha hızlı tepki verir.

Öğleden sonra yapılan yağ yakma egzersizleri daha çabuk etki edebilir. Vücut uyanık olduğu için antrenman sırasında daha yeterli performans gösterir.

İnsülin duyarlılığını artırır.

Bu aralıkta yapılan antrenmanlar vücudu diyabet ve şeker hastalığı gibi hastalıklardan korur.

Ancak bu süre hafif egzersizler veya yürüyüşler için geçerli değildir.

Egzersiz ve kardiyo antrenmanlarınızda hafif sporlar yapmayı tercih ediyorsanız günün her saatinde yapmanızda bir sakınca yoktur.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort